Kohout v barokním hávu
27. 8. 2022 v 19:00
kostel Nanebevzetí Panny Marie
Vranov nad Dyjí
Účinkující
-
Sopranistka Helena Hozová pochází z Poličky. Zpěv studovala na pardubické konzervatoři a na hudební fakultě JAMU v Brně. Absolvovala stáž na Hochschule für Musik Carl Maria von Weber v Drážďanech v operní třídě Christiane Hossfeld a interpretaci staré hudby pod vedením Ludgera Rémyho. Účastnila se řady mistrovských kurzů osobností operního světa, jako je T. Krause, F. Proietti, A. Carangelo, G. Beňačková nebo J. Protschka.
Spolupracovala s Moravskou filharmonií Olomouc, Komorní filharmonií Pardubice, Filharmonií Bohuslava Martinů Zlín, Jihočeskou komorní filharmonií, Karlovarským symfonickým orchestrem nebo soubory Les Gouts Réunis (Luxembourg), Barocco sempre giovane a Ensemble Inégal.
V současnosti Helena Hozová spolupracuje především se souborem Collegium 1704, jenž se specializuje na provádění děl staré hudby. Jako sólistka se představila na festivalech Salzburger Festspiele, Chopin a jeho Evropa ve Varšavě, Smetanově Litomyšli, Svatováclavském hudebním festivalu v Ostravě, v koncertní řadě Most Praha-Drážďany, v Theater an der Wien, v koncertní síni Zarydadye v Moskvě nebo v Centro Nacional de Difusón Musical v Madridu.
Zpívala roli Nicandra v opeře Arsilda Antonia Vivaldiho v režii Davida Radoka pod taktovkou Václava Lukse ve Slovenském národním divadle, Royal Opera Versailles, Opera de Lille, Grand Théatre de Luxembourg a Théatre de Caen.
Společně s kytaristkou Irenou Sedláčkovou vystupuje v uskupení Duo Nana, které se zaměřuje na interpretaci skladeb současných českých autorů.
Pro Český rozhlas natočila Sedm písní na slova F. L. Čelakovského od Pavla Haase, Zpíváno dětem a Květomluva od Luboše Sluky a pro Českou televizi Jazzovou mši Karla Růžičky Celebration Jazz Mass.
V roce 2019 absolvovala s uskupením Duo Siempre Nuevo koncertní turné s písňovými cykly A. Dvořáka, L. Janáčka, M. de Fally a J. Rodriga v Portugalsku, Brazílii a Peru.
-
Český varhanní virtuos Pavel Kohout (1976), vítěz a laureát mnoha prestižních mezinárodních varhanních soutěží v Lublani 1998, Vilniusu 1999, Tokiu 2000 získal renomé světové uznávaného koncertního hráče díky výjimečnému talentu, oslnivé technice a přirozenému hudebnímu citu. Je nositelem též speciálních cen z hudebních soutěží za nejlepší interpretaci děl J. S. Bacha a držitelem ceny „Dancing Angel“ od EUMC. Soutěžní úspěchy tak otevřely cestu k recitálům na význačných mezinárodních hudebních festivalech, koncertních sálech, katedrálách, kostelech a na mnoho dalších koncertních místech na celém světě.
Pavel Kohout studoval na pražské konzervatoři a HAMU v Praze (doc. J. Tůma) a též na Sweelinckově konzervatoři v Amsterdamu, kde se zabýval historicky poučenou interpretací varhanní hudby pod vedením specialisty Prof. Jacqua van Oortmerssena. Čerpal rovněž z vědomostí a zkušeností věhlasných lektorů: Haralda Vogela, Oliviera Latryho, Jeana Boyera, Petera van Dijcka, Ludgera Lohmana. V roce 2010 získal doktorát na HAMU, kde se zabýval autentickou interpretací díla Josefa Segera a autorů jihoněmecké varhanní školy.
Sólová koncertní činnost ho zavedla do všech států Evropy, ale také opakovaně do Japonska, Jižní Koreji, Hongkongu, Singapuru, Tchaj-wanu, Izraele, Sýrie, Ruska, USA, Mexika, Austrálie, na Nový Zéland a Kubu. Hostoval na významných domácích festivalech jako např. MHF Pražské Jaro, Český Krumlov, Janáčkův Máj, Janáčkovy Hukvaldy, Concentus Moraviae, varhanní festivaly v Olomouci a Litoměřicích, varhanní řada FOK, ad. Jako sólista vystoupil s mnoha význačnými domácími i zahraničními orchestry. Umělecká činnost Pavla Kohouta zahrnuje produkci nahrávek na CD, pořady pro Český rozhlas a televizi i dalšími stanicemi jako BBS, SBS, ORB, Rádio 3. Vyučuje na mezinárodních mistrovských kurzech, poskytuje soukromé konzultace. Od příštího akademického roku bude učit také na Janáčkově akademii múzických umění v Brně. www.pavelkohout.org
Vstupné
Vstupné dobrovolné
Program
(1678–1741)
varhanní trankripce J. S. Bach, BWV 978 Allegro Largo Allegro
(1678–1741)
(1716–1782)
(1716–1782)
(1685–1759)
Mesiáš, HWV 56
(1685–1759)
Joshua HWV 64
(1656–1746)
(1656–1746)
(1756–1791)
(1756–1791)
Vesperae solemnes de confessore KV 339
(1756–1791)
(1684–1748)
Allegro Adagio Allegro
(1678–1678)
Laudate pueri Amen