Cimbál a varhany ve starém stylu
Účinkující
- Je zakladatelkou spolku Opus Organum, který usiluje o propagaci a budoucí restaurování varhan převážně znojemské varhanní školy. Na tuto činnost navazuje vznikem festivalu Silberbauerovo hudební Podyjí, jehož je ředitelkou a dramaturgyní. Cílem festivalu je hudebně propojovat české a rakouské pohraničí. Díky této aktivitě je největším přínosem pro obor budoucí zrestaurování cenných nástrojů od Josefa Silberbauera. V prosinci 2021 vyšlo její první sólové CD Silberbauer ve Vranově nad Dyjí u vydavatelství Arta Music. Kateřina Málková je propagátorkou převážně barokních děl, ale i soudobých skladatelů. Vždy se snaží nalézt nová místa s méně známými nástroji a zasluhuje se o jejich propagaci širší veřejnosti. Organizuje řadu koncertů jak na jižní Moravě, tak v Dolním Rakousku. Vedle sólové koncertní hry se věnuje i pedagogické činnosti. Vystoupila na festivalech v Rakousku, Slovensku, Švýcarsku, Německu, Lotyšsku, Litvě aj. Spolupracuje s orchestry jakou jsou Český národní symfonický orchestr, Severočeská filharmonie, orchestr Atlantis, Collegium magistrorum, Filharmonie Bohuslava Martinů, Sedunum String Orchestra a další. Hru na varhany studovala na konzervatoři v Brně ve třídě Petra Kolaře, poté pokračovala v magisterském studiu na Akademii múzických umění v Praze u Jaroslava Tůmy. Během studií absolvovala roční zahraniční stáž v německém Lübecku u Arvida Gasta.
- Michal Grombiřík je rodák z Hodonína. V mládí se intenzivně věnoval lidové hudbě a spoluprací s různými cimbálovými muzikami a lidovými soubory. V roce 2013 absolvoval Janáčkovu konzervatoř a gymnázium v Ostravě ve třídě Daniela Skály. V roce 2019 absolvoval magisterský titul na JAMU v Brně v oboru hudební management. Nyní se věnuje studiu jazzové interpretace rovněž na JAMU. V roce 2009 a 2011 získal přední ocenění a zvláštní ceny poroty za provedení soudobé skladby na Mezinárodní soutěži ve hře na cimbál ve Valašském Meziříčí. Koncertně spolupracoval například s Janáčkovou filharmonií Ostrava, Symfonica de Castellón (ESP), Moravským komorním orchestrem, Ansámblem Radost, Police Symphony Orchestra, orchestrem Státní opery, Operou Diversou, Brno Contemporary Orchestra, Oran Etkin Jazz Band a dalšími. Je členem koncertního tria ConTRIOlogy a rovněž se věnuje vlastním autorským projektům i různým koncertním a nahrávacím spolupracím. Své hudební aktivity směřuje především na pole soudobé hudby, volné improvizace a jazzu.
- Absolvent Hudební akademie múzických umìní v Praze pod odborným vedením Martina Bárty a Pražské konzervatoře ze třídy Jiřího Kubíka. V roce 2015 debutoval na profesionální operní scéně v roli Hermanna (J. Offenbach, Hoffmannovy povídky) na prestižním hudebním festivalu v rakouském Bregenz. V témže roce pak začal navazovat spolupráci s českými operními domy. Pravidelně hostuje na scéně Divadla J. K. Tyla v Plzni, kde již ztvárnil např. role Kajetána (Z. Fibich, Nevěsta messinská), Senecy (C. Monteverdi, Korunovace Poppey), Kecala (B. Smetana, Prodaná nevěsta) nebo Apoštola Petra (S. Bodorová, Quo Vadis). Ve Slezském divadle v Opavě se publiku představil v rolích Eremita (C. M. von Weber, Čarostřelec), nebo Pistoly (G. Verdi, Falstaff), v Severočeském divadle v roli Sarastra (W. A. Mozart, Kouzelná flétna), v Jihočeském divadle pak např. v rolích Žalářníka Beneše (B. Smetana, Dalibor), nebo Knížete Gremina (P. I. Čajkovskij, Evžen Oněgin). Dvě sezóny byl též stálým členem ansámblu opery libereckého Divadla F. X. Šaldy, kde ztvárnil např. role Faráře a Jezevce (L. Janáček, Příhody lišky Bystroušky), Masetta (W. A. Mozart, Don Giovanni) nebo Lodovica (G. Verdi, Otello). Od roku 2020 pak hostuje též na scéně Národního divadla Moravskoslezského v Ostravě jako Matouš (B. Smetana, Hubička), nebo bůh podsvětí Pluto (C. Monteverdi, Il ballo delle ingrate). V roce 2022 vystoupil na mezinárodním operním festivalu v irském Wexfordu, v úspěšné produkci Dvořákovy Armidy ztvárnil postavu rytíře Ubalda. Kromě divadla se věnuje také koncertní činnosti a spolupracuje s renomovanými hudebními tělesy jako jsou např. Collegium 1704, Moravská filharmonie Olomouc, Musica Florea, Pardubická komorní filharmonie, nebo orchestr NeoKlasik. V programech duchovní hudby pravidelně vystupuje s koncertní varhanicí Kateřinou Málkovou.
Vstupné
Vstupné dobrovolné
Program
J. S. Bach
(1685–1750)
(1685–1750)
Allein Gott in der Höh sei Ehr BVW 711
G. F. Händel
(1685–1759)
(1685–1759)
Oratorium Der Messias - The people that walked in darkness
J. S. Bach
Preludium und Fuge in C BWV 553
G. F. Händel
Te Deum - Dignare, o Domine
J. S. Bach
Preludium und Fuge in F BWV 556
J. Haydn
(1732–1809)
(1732–1809)
Oratorium Die Jahreszeite - Erblicke hier, betröter Mensch
J. S. Bach
Nun komm der Heiden Heiland BWV 599
J. S. Bach
Nun komm der Heiden Heiland BWV 699
L. Sommer
(*1984)
(*1984)
Sonet 94 (Premiere)
J. S. Bach
Preludium und Fuge in g BWV 558
J. S. Bach
Vater unser im Himmelreich BWV 737
J. S. Bach
Vater unser im Himmelreich BWV 636
L. Janáček
(1854–1928)
(1854–1928)
Lístek odvanutý
J. Lukeš
(*1985)
(*1985)
Heiligier Wenzel (Premiere)
Galerie fotografií
Místo
Barokní stavba z roku 1725 byla postavena na místě menšího gotického kostela. Mocná západní věž byla postavena v její současné podobě několik let později. Až k prvnímu obloukovému oknu by mohl mít věž existenci již od dob Římanů. Vnitřní vybavení zahrnuje štukové práce, mramorovou kazatelnu a nástěnné fresky. Hlavní oltářní obraz v pravém dolním rohu ukazuje pohled na Unterretzbach v 18. století. Před lidovým oltářem se nachází krypta s románskou klenbou. Park u kostela sloužil do roku 1900 jako hřbitov. V oblouku hradby podobné obranné zdi byly objeveny základy kostnice.
Zpět na všechny koncerty